14 januari 2012

Fredag den 13:e...

... har passerat med snart två timmar och jag överlevde dagen. Har väl iofs aldrig trott att Fredagen den 13:e faktiskt för otur med sig, men man vet ju aldrig! ;)

Idag vaknade jag när klockan var närmare 12.oo och det kändes riktigt skönt att för en gångs skull inte vakna tidigt i ottan samma dag som man ska kliva på och jobba tre nätter. Hade fått ett sms ifrån min chef i Huddinge som ville boka upp introduktion för mig nästa vecka, så min egentligen lediga vecka är helt plötsligt inte alls ledig längre. Full rulle mer eller mindre hela nästa vecka, och även resten av januari månad.

När jag vaknat till liv ordentligt så drog jag på mig lite kläder och skor och tog med mig Diesel och traskade bort till Sara för att insupa en kopp kaffe eller fyra. Mysigt. Det va dock inte lika mysigt att gå hem en stund senare då det både hunnit med att hagla och snöa och framför allt så blåste det så jädrans kallt så jag nästan inte hade någon lust att knata ut alls. Tacka vet jag barmark och sol! :)

Eftermiddagen och början av kvällen spenderades hemma tillsammans med min bättre hälft. Vi åt middag och slöade i soffan innan det var dags för mig att åka iväg till jobbet. Så här sitter jag nu, på jobbet... Två nätter kvar innan jag i alla fall är långledig härifrån. S K Ö N T.

Såhär ser resten av Januari månad ut..

Lördag: Jobb 20-08
Söndag: Jobb 20-07
Måndag: Intro nya jobbet 15-22
Tisdag: LEDIG
Onsdag: Prov 9-11, Skola 12-16
Torsdag: Intro nya jobbet 21-07
Fredag: LEDIG
Lördag: Intro nya jobbet 8-16
Söndag: LEDIG
Måndag: Utb. på Huddinge Sjukhus 8-17
Tisdag: Jobb 20-07
Onsdag: Jobb 20-07
Torsdag: Jobb 20-07
Fredag: LEDIG
Lördag: LEDIG
Söndag: LEDIG
Måndag: Jobb 20-07
Tisdag: Jobb 20-07

På 18 dagar är jag alltså ledig 6 dagar där det än så länge inte finns någonting planerat. Jag hoppas verkligen att det fortsätter vara så, annars lär jag väl snart behöva semester. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar