17 september 2011

Solig höstdag

Igår kväll innan vi gick och la oss sa både jag och J att det skulle bli skönt att kunna sova länge och inte behöva ställa någon klocka, och vad tror ni händer idag? Inte ställde vi någon klocka, men vi vaknade minsann redan klockan o7.45. Inte alls vad vi hade tänkt oss!

Jag var i alla fall tvungen att kliva upp för att gå på toa, men kröp sedan ner i sängen igen och hoppades på att somna om. När jag fortfarande inte hade somnat om efter 3o minuter så satte jag på tv'n i hopp om att kunna ligga kvar en stund till och kanske somna till tv'n.. men nej. Så när klockan närmade sig nio så klev vi helt enkelt upp. Vi åt en god frukost med färska frallor, äggröra och juice och sedan hoppade jag in i duschen.

Efter vi gjort klart alla morgonbestyr så styrde vi kosan mot skärholmens köpcentrum för att strosa runt och förhoppningsvis shoppa lite. Så mycket shoppat blev det dock inte, men kom hem en tröja rikare och med lite behövligheter ifrån apoteket. Vi hann även med en god lunch beståendes av wokade grönsaker och nudlar tillsammans med kycklingspett och jordnötssås. Gott som tusan, men vi fick världens största portioner så ingen av oss fick i sig all mat!

På vägen hem stannade vi till i norsborg hos svärfar då J behövde låna toaletten lite akut, och jag passade på att dricka en kopp kaffe innan vi styrde bilen hemåt Södertälje  igen. Nu har vi varit hemma ett par timmar och har mest bara tagit det lugn. Jonatan har läst Sweden Rock Magazine och jag har suttit här och läst lite bloggar och dragit igång en maskin med tvätt.

Just för stunden så powernappar J i soffan och jag borde göra detsamma eftersom jag ska jobba i natt mellan 2o.oo - o8.oo. Känner inte för att behöva vara vaken i 24h innan jag får några timmars sömn igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar