21 februari 2013

Städa städa varje torsdag..

Hej Torsdag!

Hittills har det varit en riktig städ- och fixar dag idag. Började som vanligt dagen med att göra mig i ordning och äta frukost, efter det gick jag en promenad med Diesel och åkte sedan iväg för att tanka bilen och posta ett paket samt köpa hem frimärken.

När jag sedan kom hem igen var det bara till att ta tag i städningen av hemmet. Diesels ena pipleksak hade gått sönder och han hade därför också roat sig med att tömma den på allt roligt vitt fluff som låg precis över allt i hela lägenheten. Men nu, några timmar senare efter att jag dammat, bäddat sängen, tvättat- och diskat och dammsugit hela lägenheten så är det rent och fräscht igen.. och framför allt inga vita tussar som ligger här och var och skräpar ner! :)

Jonatan har både hunnit komma hem ifrån jobbet och åka igen då gymmet hägrar. Så han va bara hemma för att lämna lite varor från affären och för att byta om och hämta skorna, sen åkte han igen. Det innebär alltså att jag får roa mig själv och njuta av lugnet i cirka 1½ timma till. Haha.

Ska slö-titta på tv en stund i soffan innan det är dags att sätta igång med middagen.

Heppåre! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar