19 februari 2013

Knockad av förkylning!

Jag har precis varit långledig ifrån jobbet. Sju dagars härlig ledighet har jag haft och borde egentligen vara på jobbet nu, men icke sa nicke. I torsdags mådde jag tipp topp på förmiddagen och när eftermiddagen och kvällen kom låg jag nerbäddad i soffan under en filt och halvsov mest hela tiden samtidigt som febern bara blev högre och högre. Petade i mig en alvedon och la mig till slut i sängen och sov, läääänge läääänge sov jag. :)


Vaknade upp på fredagen och kände mig ganska pigg. Petade i mig en alvedon för säkerhetsskull och gick ut på en promenad med Diesel. Svärmor kom förbi på en kopp kaffe då hon ändå hade vägarna förbi här i Södertälje och när hon hade gått fick jag ett städryck och bestämde mig för att slita ut alla sängkläder, dammsuga och torka golv. Allt för att städa bort envisa förkylningar och feber. När kvällen kom mådde jag fortfarande bra så vi fixade lite fredagsmys och åt en god middag och slappade i soffan innan vi gick och la oss framåt 23-tiden..

... Och så kom lördagen! Ingen feber då heller, men näsan var både täppt och rann samtidigt. Huvudet va tungt och halsen gjorde ont. Nej Nej Nej! Jag hade hellre legat i feber en dag till än åkt på denna skit förkylning också! Jag får väl kanske skylla mig själv som höll igång hela fredagen och inte vilade, men hur lätt är det att bara göra ingenting när lägenheten är kaos och man faktiskt känner sig frisk?!

Nu har jag i alla fall blivit mycket mycket bättre och jag valde att vara hemma ifrån jobbet både igår- och i natt. Känns som ett bra val eftersom jag faktiskt jobbar med ett litet barn på 18 månader - vill inte ha några sjuka barn på jobbet. Och dessutom så tror jag att jag hade fått gå runt med förkylningen i en mindre evighet om jag inte hade hållt mig hemma och VILAT. Det är nämligen det enda jag gjort - Vilat. Ja okej, jag har ju naturligtvis varit ute med hunden också. Han måste ut och göra sina behov även och inte jag är på topp. Men lite frisk luft har ju aldrig skadat heller!


Ute på promenad med Diesel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar