20 september 2011

Söndagskaos

Söndagen var en dag i kaosets tecken. Den var inte alls på min sida, och dom flesta i släktet Lönnberg verkade under söndagen bli drabbade av någon ny form av "fredag den 13:e".

När jag kom hem efter jobbet strax efter klockan o8.oo så la jag mig och sov. Någonting som då var väldigt behövligt efter att jag hade varit vaken i cirka 25 timmar. Vaknar dock av ett ryck strax efter kl. 13.oo då Polack******** till grannar börjar borra i väggen som är precis vid huvudgaveln på sängen. Jag var måttligt road! Jag försöker somna om lite snabbt, men efter 3o minuter har jag fortfarande inte somnat om och dessutom har jag blivit så förbenat hungrig så jag bestämmer mig för att gå och fixa en fralla att äta. Den där frallan skulle jag då inte ha fixat. Tog i alla fall fram frallan och en brödkniv och började skära frallan samtidigt som jag höll i den.... AJ som f*n! Jag skar mig i lillfingret. Trodde aldrig att det skulle sluta blöda, men efter mycket om och men så slutade det och jag kunde konstatera att jag hade skurit mig ganska så djupt. Efter ett tag ringde jag i alla fall närakuten för att höra om jag behövde komma in för att lägga om eller eventuellt sy/limma ihop såret. Men kvinnan på närakuten gjorde en bedömning av att jag inte behövde komma in, utan skulle rengöra och plåstra om såret, och hålla koll naturligtvis.

Under eftermiddagen fick vi även reda på att Jonatans systerdotter hade fått föras till Karolinska sjukhuset i Solna med ambulans då hon hade trillat ur storebrors loftsäng. Nackkrage och hela kittet fick hon åka med, men som tur var så klarade hon sig utan några större skador. :)

Jag hann även med att sova ett par timmar till innan det var dags att åka iväg till jobbet igen. Ungefär 1o minuter innan jag skulle åka skickar Jonatans mamma ett sms där det står "Hälsena av, Op." Jonatans mamma befinner sig just nu i Turkiet med en brukare ifrån sitt jobb. Det som har hänt är alltså att när A ska gå upp ifrån polen och ska kliva upp i trappan så går hennes hälsena av. Hon har dock blivit opererad och mår bra, men ännu vet hon inte om hon får åka hem som planerat på onsdag, eller om hon måste stanna kvar ett tag till.

Jag kan nog såhär i efterhand konstatera att det faktiskt måste ha varit söndagen ifrån helvetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar