21 september 2011

Tusen saker att göra när man är ledig...

Idag är jag ledig. Skönt som tusan, men det finns ju trots allt tusen andra saker att göra för tvätten hoppar inte in i maskinen själv och dammsugaren kommer inte ut ur skåpet självmant för att dammsuga. :)

I morse klev jag upp i ottan. Redan kl. o7.oo ringde alarmet i morse då jag och Jonatan skulle vara på vårdcentralen vid o8 för att träffa J's läkare och prata om hans waran. Av någon konstig anledning tror inte läkaren att J tar sitt waran som han ska då värdet ibland hoppar lite upp och ner. Det roliga är att han ALLTID tar sin medicin. Den är delad i dosetten tillsammans med dom andra viktiga medicinerna, så varför skulle han bara ta en medicin och inte två på kvällen när båda ligger i dosetten?! Skumt.

Jag har försökt få tummen ur att städa lite, och jag har börjat, men det går segt. Badrummet är i alla fall klart, och köket också ungefär. Sen är det mest bara bädda till sängen och dammsuga hela lägenheten som är kvar... och att hänga lite tvätt såklart.

Nej, det är väl dags att lyfta på arslet och sätta igång igen så jag blir klar någon gång. Nu är i alla fall magen påfylld med lite energi. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar