15 december 2011

När använde jag senast den gemensamma tvättstugan?

Jag kan seriöst inte minnas när jag senast va uppe såhär tidigt för att infinna mig i tvättstugan kl. o7.oo! Ska jag vara ärlig så är det nog faktiskt 1½ år sedan jag var i tvättstugan senast överhuvudtaget. Tro nu inte att det är 1½ år sedan jag tvättade senast, nej nej! ;) Vi inhandlade ju faktiskt en egen tvättmaskin förra sommaren efter att jag hade opererat knät då tvättstugan ligger i ett annat hus, och att bo på tredje våning(!) utan hiss med ett opererat knä gör inte att man gärna sprang upp och ner för att vara i tvättstugan minst en gång i timman. Nej, tacka vet jag egen tvättmaskin!

Nu var jag dock så illa tvungen att boka tid i tvättstugan då vi har en jäkla massa sängkläder som behöver tvättas, och att tvätta det hemma och få plats att hänga allt funkar inte så bra. Och ingenting går väl egentligen upp mot sängkläder, underkläder och handdukar som är torktumlade?! Så snälla tomten, kan du inte ge mig en egen torktumlare?

Som sagt, vet inte när jag va uppe såhär tidigt "frivilligt" senast, så just nu sitter jag här i soffan och är alldeles grusig i ögonen och hade gärna krupit ner i sängen igen. Men icke! Om en halvtimma ska jag knata ner till tvättis igen, och sen ska jag minsann sätta igång och baka saffransbullar. MUMS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar