18 januari 2012

IKEA

Kvällen är här och jag tänkte försöka hålla mig vaken någon timma till då jag ska jobba natt i morgon på mitt nya jobb. Iofs bara en natt, men blir inte lika kämpigt att hålla sig vaken hela natten i morgon om jag lyckas hålla igång fram till 2-tiden i natt i alla fall.

I eftermiddags åkte jag iväg till IKEA för en fika- och shoppingdejt med svärmor. Blev inte mycket handlat, men kom i alla fall hem med en ny dörrmatta, ett par kökshanddukar och tre blommor. Hade säkerligen kunnat handla mycket mer, men när man går igenom IKEA och samtidigt pratar om diverse saker så glömmer man ibland att kolla på allting - och tur är väl det, blir lite mer kvar i plånboken då. :)

Kvällen har spenderats hemma i lugnan ro. Slängde ihop en kycklinggryta och pasta till middag, och jag gjorde så mycket att det både räckte och blev över. Lunch tills i morgon och sen in med resten i frysen så man bara kan plocka fram och värma på det en dag när man inte har samma ork till att stå i köket. Resten av kvällen har vi mestadels spenderat i soffan framför "Sveriges Mästerkock" och Jamie Oliver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar