18 april 2013

Grått och Trist

Idag är det en riktigt seg dag! Jag började dagen med en lång och härlig varm dusch och avnjöt sedan frukost i soffan framför "Sjukhuset". Va ute på en blåsig och blöt promenad med Diesel och hade sedan tänkt ta tag i städningen av hemmet, men så långt har jag inte riktigt kommit ännu. Energinivån är låg och jag skulle allra helst bara ligga i soffan och titta på en film, men har inte riktigt ro i kroppen eftersom jag vet att det behöver städas här hemma. ^^

Jag har i alla fall kört igång en maskin med tvätt och vikt tvätten som hängt på tork. Bäddat sängen har jag förmått mig att göra också, men sen tog det stopp. Och nu sitter jag här i soffan och slötittar på tv'n ...

Kanske får det bli en stund till i soffan så kanske jag finner lite energi till att dra fram dammsugaren i alla fall. Hundhåret lär ju ligga kvar på golvet tills jag gör någonting åt saken i alla fall. : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar