22 januari 2012

Härliga Söndag!

Vilken härligt lugn och skön dag vi har haft! :)

Vi började dagen med frukost i vardagsrummet framför tv'n till Bert - Den sista oskulden. När frukosten va intagen så åkte Jonatan iväg till Mölnbo för att hämta upp Gusten och jag fick lite extra energi så jag satte igång en maskin tvätt, fixade undan all disk och sedan tog jag ett varv med dammsugaren här hemma. Finns ingen underbarare känsla än när det är rent och fint hemma!

Framåt 14-tiden så gick vi bort till Fredrik och barnen. Jonatan och Fredde skulle iväg och hämta en tv till Louisas rum och jag agerade barnvakt en stund. Vi tittade på Bilar 2 och hade lite mys i soffan. Ja, den lilla stunden som barnen ville sitta stilla och inte springa runt i hela lägenheten. Louisa konstaterade även att Jonatan är en människa. Ibland undrar jag vad som snurrar runt i en 3-årings huvud. ;)

Väl hemma igen slängde vi(läs jag) ihop lite mat. Hade massa tacoköttfärs över från igår och vi var lite sugna på lasange, så vi slängde helt enkelt ihop en fusklasange. Kokade alltså pasta och gjorde en köttfärsröra till, blandade allt och ner i ungssäker form. På med becamelsås och in i ugnen en stund. Gott som tusan!

Nu ska jag njuta av en kopp té och sen ska vi kolla säsongsstarten av "Så Ska Det Låta".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar