16 januari 2012

Introduktion på Neo.

Go Kväll!

Denna måndag har försvunnit i en sprudlande fart. Jag har i princip bara sovit och jobbat. Kom hem ifrån jobbet strax före o7.3o i morse och då va det bara till att peta i sig lite frukost och lägga sig att sova. Klockan 13.oo ringde klockan och det var dags att kliva upp igen - Gå ut med hunden, äta lite lunch och göra sig i ordning för att åka vidare till Huddinge Sjukhus och introduktion för nya jobbet.

Den lilla killen jag ska vara assistent åt ligger på Neonantal på Huddinge sjukhus och så fort alla i personalgruppen är introducerade så ska familjen få komma hem till sitt riktiga hem. Timmarna på sjukhuset gick mest ut på att lära känna den lilla killen och självklart även föräldrarna! Fick även kolla in alla arbetsmoment - Blöjbyte, sug och sondmatning. Ingenting som är nytt för mig, men det är ju denna underbara lilla kille jag ska lära känna, och lära känna hans signaler på när han behöver lite extra hjälp med sug osv.

Mycket nya intryck under dagen, och med alldeles för lite sömn på det så är jag faktiskt ganska slut i både kroppen och knoppen just nu. Ska strax krypa ner i sängen och få några timmars välbehövlig sömn brevid min älskade man! I morgon är jag ledig och inga måsten har jag heller. Jag ska helt enkelt sova ut och ta dagen som den kommer. S K Ö N T!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar